سردوش های مدرن چگونه کار می کنند؟

سردوش های مدرن ،صرفه‌جویی همراه با زیبایی

سردوش های مدرن جدید نه‌تنها لذت استحمام را افزایش می‌دهد بلکه به کاستن آب مصرفی نیز کمک می‌کند. در این مطلب سعی می کنیم، شما را با سه نوع از نسل جدید دوش های حمام، مزایای آنها آشنا کنیم.

سردوش های مدرن با ترکیب آب و هوا

دوش با ترکیب آب و هوا نام محصولی است که به وسیله آن قطرات آب بدون گسستگی مثل یک باران تند بر بدن می نشینند. این دوش، هوای محیط را با آب دوش مخلوط کرده فشار مطلوبی به آب می دهد و حالت طبیعی باران را شبیه سازی مینماید، در این دوش آب به صورت پیوسته پاشیده میشود و بین قطرات فاصلهای وجود ندارد.

سردوش های مدرن با ترکیب آب و هوا

این دوش، هوا را از ناحیه زیرین خود به سمت داخل می کشد و آن را با آبی که وارد دوش حمام شده ترکیب می کند، در نتیجه به اندازهای که هوا وارد دوش می شود حجمی از آب کم می گردد.

این فرآیند به صرفه جویی در مصرف آب می انجامد، این صرفه جویی برابر با کاهش ۳۰ درصدی در هر ساعت برای مصرف آب به هنگام حمام کردن است.
در این سیستم آب و هوا ترکیب شده و جریان آب دوش تبدیل به آب حباب دار می شود. این سیستم همچنین می‌تواند با ترکیب آب و هوا جریان گرداب مانندی را ایجاد نماید و حتی وقتی فشار آب کم است، جریان یکنواخت آب را حفظ کند.
آب پاش های این دوش با مواد نرم و ارتجاعی ساخته شده اند که با تماس دست به راحتی تمیز می شوند. گوی گردانی هم که دوش را به علمک متصل می کند، باعث میشود دوش قابلیت چرخش در جهات مختلف را داشته باشد.

 

سردوش ال.ای. دی

سردوش ال ای دی مجهز به الکتروموتورهایی است که با ورود آب به آن شروع به فعالیت و نیروی لازم باتری داخلی دوش را تامین می نماید تا چراغ ال ای دی آن روشن شود و نور سبز، آبی یا قرمز خود را به آب منتقل کند.

هر یک از این رنگ ها نشانگر دمای مشخصی از آب هستند؛ رنگ سبز گویای دمای ۲۰ تا ۳۱ درجه، رنگ آبی دمای ۳۲ تا ۴۳ درجه و رنگ قرمز دمای ۴۴ تا ۵۰ درجه است و در صورتی که دمای آب بیشتر از این مقدار باشد.

سردوش ال.ای. دی

این دوش با هشدار چراغ چشمک زن قرمز رنگ شما را آگاه می کند، البته گفتنی است که مناسب‌ترین دما برای حمام کردن همان رنگ آبی با دمای ۳۲ تا ۴۳ درجه می باشد، انواع دیگر این سردوش هم انرژی مورد نیاز خود را از سه عدد باتری ساعت تامین می کنند، علاوه بر این جاذبه پرتوهای این محصول کودک فراری از حمام شما را جذب کند.
این دوش همچنین یک عدد موتور سیم پیچ دارد که با فشار آب میزان انرژی مورد نیاز لامپ های ال ای دی را تامین می نماید، در نتیجه هر قدر فشار آب بیشتر باشد نور پررنگ تری هم ایجاد می شود.
پس از خریداری این محصول میتوانید به راحتی آن را به علمک دوش نصب و استفاده کنید.

 

سردوش توکار

در اجرای سردوش ها به صورت توکار، شیرآلات متصل در درون دیوار پنهان است و شما مانند سیستم های دوش رایج کنونی حمام شیرآلات را به روی دیوار نمی بینید، در این سیستم یک هندل خالی مشاهده می شود.

به عبارت ساده تر این طور می توان توضیح داد که در این سیستم آن قسمت دوش که آب سرد و گرم را مخلوط می کند، توکار است و فقط یک هندل که آب را تنظیم می کند و به روی دوش می‌فرستد دیده می شود.

سردوش توکار

این دوش قابلیت انطباق با هر سیستم های لوله کشی آب کنونی را دارد.

در انواعی دیگر این سردوش ها را مجهز به چراغ ال ای دی تهیه کنید، این چراغ با اتصال به یک برق ۱۲ ولت و یک «ترانس تبدیل» با مقداری فاصله از سردوش کار می کند تا ایمنی هم حفظ شود.

نور حاصل از چراغ های ال ای دی می تواند به رنگ های سبز و آبی باشد که آرام بخش ترند و در صورت تمایل به رنگ های گرم تر امکان تغییر به رنگ های گرمتر هم وجود دارد، تنظیم رنگ در این سیستم به وسیله ریموت کنترل رنگ انجام می شود.
این سردوش همچنین قابلیت ریزش آب به صورت آبشاری و در حالی دیگر به اسپری آب را به صورت افشان را دارد.
علاوه بر همه اینها شیرآلات توکار نمای زیبایی به حمام شما میبخشند و البته اگر تمایل دارید این سردوش را در حمام خود داشته باشید، توصیه میکنیم قبل از نصب سرامیک آن را اجرا کنید.

برای اجرای این کار ابتدا بتون سوراخ شده در ادامه آیباکس نصب و لوله ها را از آیباکس بالا میکشند و به سمت سقف میبرند، پس از انجام این مراحل دوش سقف و کاور آیباکس را روی آن نصب میکنند.
اگر هم دوست دارید در حمام ساخته شده خود این سیستم را داشته باشید با اجرای یک رشته بنایی می توانید حمام خود را به این دوش مجهز کنید.

مقاله

نظرات کاربران