از چه شیرآلاتی برای آشپزخانه خود استفاده کنیم ؟

انواع شیرآلات آشپزخانه

 

تاریخچه :

اولین شیرهایی که به دست بشر اختراع شد، همان دریچه آب بند هایی است که امروزه می شناسیم. دریچه ای که با گذاشتن آن در مسیر آب، جریان آب بسته یا باز می شد.

 

  • شیر آشپزخانه متصل به سینک

اگر دارای یک سینک هستید حفره های موجود اتصال سینک به شیر را چک کنید ، زیرا شیرهای جدید در انواع یک ، دو ، سه و چهار حفره ای طراحی می شوند.

در نتیجه هنگام تعویض شیرآب خود ، اگر به حفره های کمتری نیاز دارید به دنبال شیرهایی باشید که بتوانند با یک صفحه پوششی حفره های بلا استفاده در سینک را بپوشانند.

مزایا : این شیوه برای نوسازی سریع آشپزخانه و استفاده از سینک فعلی مناسب است.

معایب : ممکن است سینک ظرفشویی انتخاب شما برای شیر آب دلخواهتان را محدود می کند.

 

 

  • شیر آشپزخانه متصل به پیشخوان

این نوع شیرها به پیشخوان متصل می شوند نه سینک.

مزایا : این شیرها به علت جلوه ای متفاوت و یک پارچه بسیار مناسب آشپزخانه های معاصر هستند.

معایب : متاسفانه شیرهای متصل به پیشخوان فضای زیادی از پیشخوان را اشغال می کنند. همچنین میان این شیرها و دیوار آب و کثیفی جمع می شود.

  • شیر آشپزخانه متصل به دیوار

هنگام نصب این شیرها باید از تناسب و هماهنگی آن با سینک مطمئن شویم. فاصله ای که آب به سینک می ریزد امکان تناسب این دو را تعیین می کند، این مسئله در سینک های دوتایی مهم تر است.

مزایا : به راحتی می توان پیشخوان را تمیز کرد.

معایب : در هوای سرد این شیرها به مراقبت بیشتری نیاز دارند ، تا از یخ زدن آنها جلوگیری شود.

  • شیر آشپزخانه تک دستگیره ای

شیرهای تک دستگیره ای بصورت مستقیم می چرخند، و معمولا این امکان را دارند که با بالا و پایین کردن آن جریان آب و با حرکت به اطراف میزان سردی و گرمی آن تنظیم شود.

مزایا : اولین مزیت این شیر، نصب آن روی پیشخوان تنها با یک حفره است. همچنین شیر تک دستگیره ای برای زمانی که شما تنها یک دستتان آزاد است بسیار مناسب می باشد. طراحی آن قوسی شکل است، که به راحتی قابلمه و ظرف های بزرگ را در سینک جای می دهند.

معایب : تنظیم آب در این نوع شیر نسبت به شیرهای دو دستگیره ای سخت تر است.

 

 

  • شیر آشپزخانه دو دستگیره ای

شیرهای دو دستگیره ای حداقل به سه حفره برای نصب نیاز دارند. تنوع گسترده در طرح، این شیرها را متنوع تر و کاربردی تر می کند.

مزایا : هر کدام از دستگیره ها به جریان آب سرد و گرم مربوط هستند، به همین دلیل جریان آب راحت تر است. همچنین اگر یکی از شیرها چکه کند شما می توانید شیر مربوط به دستگیره ای که چکه می کند را ببندید و از دستگیره دیگر استفاده کنید.

معایب : وقتی دست هایتان پر از وسیله است، تنظیم این شیرها دشوار می شود. همچنین شیرهای دو دستگیره ای معمولا به شیرهای سنتی معروف هستند، و شاید دست شما را در انتخاب طرح های مختلف ببندد.

  • شیر آشپزخانه بدون دستگیره

این شیرهای آب دارای یک حس گر می باشند که توسط آن فعال می شوند، دستگیره ای کنار شیر قرار دارد که تنظیم کننده دما و جریان آب است.

مزایا : دارا بودن حسگر که تنها با یک تماس کوچک کار می کند. با داشتن این قابلیت کودکان هم به راحتی می توانند از این شیرها استفاده کنند، علاوه بر این استفاده از این شیرها باعث جلوگیری از هدر رفتن آب میشود، زیرا آب بطور خودکار قطع می شود.

معایب : در این مدل امکان تنظیم دما و جریان آب با لمس دست وجود ندارد، و این کار باید با دست انجام شود، که برای بعضی ها کاری دشوار می باشد. تعویض متناوب باتری حس گرهای این شیرها از دیگر معایب آن است.

 

بهترین برندهای ایرانی شیرآلات کدام است ؟

  • شیرآلات راسان
  • شیرآلات بهداشتی سهند
  • شیرآلات ساختمانی شودر
  • شیرآلات ساختمانی قهرمان
  • شیرآلات ساختمانی شایان
  • شیرآلات بهداشتی درخشان
مقاله

نظرات کاربران