راهنمای نصب و استفاده از جکوزی خانگی

امروزه در اکثر منازل شاهد جکوزی به جای وان هستیم ، اما شاید بعد از خرید جکوزی نصب و استفاده ی صحیح آنرا ندانیم ، در این مقاله می خواهیم راهنمای آنهایی باشیم که تمایل به خرید وان جکوزی دارند ، اما نگران استفاده ی اشتباه از آن هستند.

راهنمای نصب و استفاده از جکوزی خانگی

بدنه اصلی جکوزی در اشکال مختلفی از جمله مربع ، نیم دایره ، مستطیل و سه گوش تولید می شود. بنابراین در زمان لوله کشی تاسیسات ساختمان ، به دلیل نصب صحیح آن و قرار گرفتن محل مناسب آب ورودی ، تخلیه ی فاضلاب و سیم کشی برق ، مشخص شدن نوع شکل حوضچه الزامی می باشد.

داخل جعبه بسته بندی بدنه جکوزی ، پایه های نگهدارنده و بست های مخصوصی قرار دارد ، که برای نصب و ثابت کردن بدنه از آنها استفاده می شود.

۲ نکته مهم هنگام نصب :

  • سیم ارت حتما وصل شود.
  • بررسی کنید که پوشش کابل و سیم های استفاده شده سالم باشند.

آب جکوزی را چگونه لوله کشی کنیم !

هنگام لوله کشی وان جکوزی دو لوله ی سرد و گرم در نظر گرفته می شود که به جکوزی وصل می شوند. در بعضی از مدل ها آب گرم آن تامین شده از یک المنت گرم کننده می باشد، اگر جکوزی از نوع المنت دار باشد ، لوله کشی آن بصورت : یک انشعاب آب سرد از نزدیکترین فاصله به وان گرفته می شود و با یک سه راه انشعاب ، آن را به دو انشعاب تقسیم کرده ، که یکی به سمت المنت و دیگری به سمت آب سرد هدایت می شود.

قدرت موتور

قدرت جکوزی یک نفره با توجه به پمپ آن متغیر می باشد ، معمولا ۱۲۷ ولت ، مقدار ولتاژ لازم در مدار همراه با جریان مستقیم است.

طریقه استفاده

بعد از اینکه جکوزی نصب شد و اطمینان حاصل کردیم که تمام مراحل لوله کشی و نصب به درستی انجام شده ، نوبت به راه اندازی و استفاده از آن می رسد.

معمولا جکوزی ها دارای دو عدد شیر آب سرد و گرم هستند ، که توسط آنها می توان فشار آب و مقدار فشار متعادل را تنظیم کرده و در مرحله بعدی ، دو شاخه را به پریز برق زده تا جریان برق در آن برقرار شود. سپس بوسیله باز کردن شیر آب سرد و گرم ، درجه حرارت دلخواه آب را تنظیم می کنیم.

سوییچ های روی حوضچه جکوزی چه نقشی دارند ؟

این دکمه ها برای ماساژ عضلات استفاده می شوند ، با فشار دادن آنها می توان سرعت حرکت آب در جهت های مختلف را تنظیم کرد. همچنین یک سوییچ استارت و یک سوییچ جریان سریع آب روی حوضچه نصب شده ، که هنگام ماساژ و حالت پاششی آب می توانیم با فشار دادن سوییچ دوم فشار آب را کم یا زیاد کنیم.

دوش :

یک دوش سیار روی وان نصب شده ، که در مواقع نیاز شلنگ آن از داخل محفظه خارج شده و به راحتی می توان دوش را جا بجا کرد. با باز کردن شیر آب مخصوص دوش که روی حوضچه قرار دارد ، جریان آب از داخل وان قطع شده و به سمت دوش هدایت می شود.

۵ نکته نظافت جکوزی خانگی !

  • هرگز از مایعاتی مثل استون و آمونیاک استفاده نکنید ، زیرا بعد از مدتی واشرهای لاستیکی آن از بین می روند و بدنه وان کدر می شود.
  • برای برق انداختن سطح داخل وان باید از پولیش مخصوص استفاده کنید.
  • با استفاده از ساولون می توان فضای داخلی وان را ضد عفونی کرد.
  • برای خشک کرن لبه های حوضچه از پارچه ای نرم استفاده کنید.
  • حداقل هر ۶ ماه یکبار باید مسیر حرکت آب را رسوب زدایی کرد.
مقاله

نظرات کاربران