چگونه بهترین وان و جکوزی را خریداری کنیم؟

تاریخچه کلمه جکوزی :

کلمه جکوزی ( Jacuzzi ) نام شرکت تولید کننده آمریکایی حمام گردابی است، که اولین محصول این شرکت دارای جت های آب ماساژ دهنده بدن بود.

کسانی که این شرکت را راه انداختند برادران جکوزی بودند که در سال ۱۹۰۰ میلادی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

وان جکوزی خانگی چیست ؟

جکوزی به وانی گفته می شود که آب حرارت دیده از آن به بیرون پرتاب می شود. جنس این حوضچه آب معمولا از پشم شیشه یا اکریلیک که عمری طولانی تر دارد ساخته می شود.

مفهوم کلمه استخر گردابی : به هر وان آب گرمی گفته می شود که آب درون آن بصورت دایره و چرخشی حرکت می کند .

حوضچه ای که داخل آن آب است وبعضیها به نام حوض آب می شناسند، همان وان جکوزی می باشد که ساخته شده از تجهیزاتی مانند پمپ های آب با فشار زیاد می باشد.

قرن هاست که در سراسر جهان از آب درمانی برای درمان و سرگرمی استفاده می کنند. جکوزی انواع زیادی دارد که برخی از آنها گرد ، مربع ، مستطیل و بیضی هستند.

آیا استفاده از وان جکوزی باعث رفع خستگی می شود؟

ممکن است روزی پر مشغله را گذرانده باشید و بعد از ساعت ها کار و استرس احتیاج به یک استراحت مفرح داشته باشید ، وان جکوزی با توجه به پمپ های آب پر فشاری که دارد می تواند پیشنهاد خوبی برای رفع خستگیتان باشد.

۶ مزیت استفاده از وان جکوزی

  • آب درمانی و ماساژ آبی
  • تسریع کننده جریان خون
  • درمان بیخوابی
  • کاهش دردهای روماتیسمی
  • کاهش اضطراب
  • کاهش درد نواحی پایینی کمر

در این مطلب سعی میکنیم راهنمای خوبی برای اینکه چگونه بهترین وان و جکوزی را خریداری کنید ارائه دهیم.

خرید جکوزی قابل حمل بهتر است یا ساخته شده در زمین ؟

جکوزی های قابل حمل دیگر نیازی به لوله کشی خارجی و برق کشی ندارند، به همین علت حمل و نقلی آسان توسط چند نفر صورت می گیرد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که این جکوزی به کجا وصل می شود ، حوضچه چرخان آب تنها کافیست به پریز برق متصل شود.

بخاطر حمل و نقل آسان می توانید در فصل تابستان جکوزی را در خارج از خانه استفاده کنید و یا در فصل زمستان هم با هوای سرد اطراف در حوضچه ی آب گرم به استراحت بپردازید.

به نظر تا اینجای مطلب خرید وان جکوزی قابل حمل مزایای چشمگیری دارد ، اما در ادامه می خواهیم بدانیم جکوزی ساخته شده در زمین چه امتیازاتی دارد؟

جکوزی های ساخته شده در زمین ، برخلاف جکوزی های قابل حمل نیاز به لوله کشی و برقکاری دارند. همچنین به نظر گران تر از وان جکوزی قابل حمل می باشند، با این تفاوت که خانه ی شما در دسته ی خانه های لوکس قرار می گیرد.

 

ترفندهایی برای جا دادن وان جکوزی در حمام های کوچک

  • فضای دوش و وان را یکی کنید!

یکی از راه هایی که می توانید وان و جکوزی در حمام کوچکتان داشته باشید، آن را زیر دوش خود قرار داهید.

  • وان سفارشی تهیه کنید!

اگر وان جکوزی با ابعاد مناسب حمامتان پیدا نکردید، می توانید از همین سایت نمونه کارهای شرکت های مختلف را ببینید و حوضچه آب خود را سفارش دهید.

  • جکوزی کم جا تر از وان!

می توانید بجای خرید وان از جکوزی استفاده کنید، زیرا طول وان با طول بدن باید برابری کند، اما جکوزی می تواند فضای کمتری اشغال کند. همچنین می توانید در کنار جکوزی کابین دوش نیز قرار دهید.

  • خرید وان های قفسه دار!

اگر با تهیه وان جکوزی نگران کمبود جا برای کمدهایتان هستید، باید بگویم ما برای این مسئله هم چاره ای اندیشیده ایم، شما می توانید با خرید یک وان جکوزی قفسه دار وسایل هایتان را در آن قرار داده و در حقیقت با یک تیر دو نشان بزنید.

  • وان و دوش های کابین سه گوش!

با داشتن حمامی کوچک دکوراسیون آن را مدرن کنید، وان ها و دوش هایی به سه گوش معروف هستند که با توجه به فضای کمی که اشغال می کنند دارای تمام تجهیزات وان و کابین دوش هستند.

  • درب کابین دوش و وان را حذف کنید!

اگر حمامی دارید که عرض آن ۱٫۵ متر است، تنها برای توالت و یک وان کوچک جا دارید، پس بهتر است بجای استفاده از در از یک صفحه شیشه ای در قسمت دوش گرفتن استفاده کنید، تا آبی هم به بیرون زده نشود و هم فضای بهتری داشته باشید.

چگونه بهترین وان و جکوزی را خریداری کنیم ؟

تولیدی باداب:

شرکت باداب BADAB تولید کننده انواع وان جکوزی می باشد، این تولیدی دارای ۵ سال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش در مدل های متنوع و مدرن است. باداب با گروهی حرفه ای در سر تا سر کشور محصولاتی با قیمت هایی استثنایی تولید و عرضه می کند.

شرکت ریتون:

بهترین وان جکوزی دو نفره ، چهار نفره و فلاش تانک توسط کادر مجرب تولیدی ریتون صورت می گیرد.

کارخانه داتیس:

کارشناسانی متعهد در سال ۱۳۸۸ کارخانه داتیس را احداث کردند، این شرکت با عرضه اولیه ۵ مدل وان و جکوزی به بازار با استقبال زیادی مواجه شد به همین علت امروزه شاهد مدل های فراوانی از این شرکت هستیم.

۴ نکته ضروری که باید آنها را در استفاده از وان جکوزی رعایت کنید:

  • برای نصب آن حتما از افراد حرفه ای استفاده کنید تا بطور صحیح وان جکوزی را نصب کنند.
  • اگر منبع آب گرمتان کوچک است، یا آن را عوض کنید یا از خرید جکوزی خیلی بزرگ بپرهیزید، زیرا منبع کوچک نمی تواند آب گرم وان جکوزی بزرگ را تامین کند.
  • قبل از نصب جکوزی، در مورد انواع کلیدها ، وصل کننده و قطع کننده های برق تحقیق کنید.
  • قبل از نصب شیر دستی به محل و جهت نشستن خود در وان دقت کنید، همچنین راست دست بودن یا چپ دست بودن را نیز در نظر بگیرید.

فواره های آب وان جکوزی را بیشتر بشناسیم!

بهترین نوع فواره، فواره ای نیست که آب با بیشترین مقدار از داخل آن به خارج بیرون زند. افراد حرفه ای انواع آن را بهتر می شناسند، برخی از فواره ها دارای قابلیت کنترل هستند که می توانند فشار آب را کنترل کنند.

در ادامه به توضیح مختصری از مدل های فواره های مختلف می پردازیم:


– فواره مدور: بیشتر کاربرد درمانی دارند و برای ماساژ درمانی و ریلکسی استفاده می شوند، همچنین دارای تنوع بالایی می باشند.

– فواره ریلکسی: این فواره بخاطر فشار زیادی که به آب وارد می کند، حباب های بیشتری ایجاد می کند.

– فواره فشار: دهانه این فواره را تنگ می کنند تا فشار آب با شدت بیشتری به بدن برخورد کند.

چه تجهیزات جانبی می توانیم به جکوزی اضافه کنیم؟

می توانیم چراغ هایی با رنگ های متنوع به وان جکوزی خود اضافه کنیم.

در بعضی از مدل های جکوزی های پیشرفته کنترل لمسی دیجیتال نصب شده که توسط آن به راحتی می توان از درون جکوزی آن را مدیریت کنیم.

در وان جکوزی های غیر پرتابل، می توان تعداد جت و محل دقیق آن را انتخاب نمود. بعلاوه می توان آنها را طوری تنظیم کرد که جهت جریان آب قابل کنترل باشد.

یکی از بهترین برندهای وان جکوزی که مدل های متنوعی دارد و موارد بالا را نیز شامل می شود ، می توان وان جکوزی ریتون اشاره کرد که در سال های اخیر از محبوبیت بیشتری بین خریداران برخوردار است.

مقاله

نظرات کاربران