تعریف معنی لغت اکسسوری چیست؟

آیا می­دانید معنی لغت اکسسوری چیست؟

اکسسوری (accessory)  واژه ­ای انگلیسی است که در فارسی به ” لوازم جانبی” ترجمه می­شود.

به بیان دیگر، متعلقات یا همه تجهیزات اصلی  و فرعی یک وسیله یا محیط پیرامون نیز اطلاق می­شود.

شرح کامل واژه”اکسسوری “accessory ” 

لازم به ذکر است؛ کلیه بررسی ها، مطالعات و جست و جوها برای برگردان و ترجمه کاملی از این واژه بیگانه بی نتیجه مانده است. کلیه واژه­های مترادف کلمه اکسسوری عربی بوده و معادل فارسی آن یافت نشده است، امیدوارم مسئولین امر در فرهنگستان ادب فارسی در این خصوص معنی لغت اکسسوری ، اقدامات لازم را انجام دهند.

معرفی اکسسوری­ های رایج در جامعه

  • به تجهیزات و متعلقاتی که در سرویس­های بهداشتی همچون: حمام و توالت بکار گرفته می­شود به اصطلاح “اکسسوری بهداشتی” میگویند.
  • در کشور ما اکسسوری­های بهداشتی به اشکال مختلفی تولید می­شود. تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را از حیث شکل، اندازه و به ­ویژه جنس متفاوت با یکدیگر تولید می­کنند، چنانچه برخی از آنها به طور کامل از جنس پلاستیک تشکیل شده و دیگری نیز از جنس آلومینیوم، بعضی دیگر نیز از ترکیب مواد مختلف تولید می­شوند.
  • همچنین جنس و نوع محصولات تولید شده از حیث “کیفیت” و “قیمت” با یکدیگر تفاوت دارند تا متناسب با سلایق مختلف باشند.
  • به عنوان مثال در حمام جا لباسی، جا حوله، آینه، سبد کنجی­های طبقاتی یا انواع جعبه (برای قراردادن وسایل شستشوی بهداشتی مانند: شامپو،صابون، لیف و… ) سطل زباله، زیر صابونی و…
  • و در توالت به لوازمی مانند آینه، آباژور، جا حوله، جا دستمال، جا صابون، جا مایع، جا مسواک، سطل و برس و… گفته می شود.

مزایای استفاده از اکسسوری در حمام

  • نگهداری وسایل بیشتر در حمام
  • جلوگیری از بهم ریختگی و شلوغی در وسایل حمام
  • استفاده از فضاهای بلا استفاده حمام مانند گوشه ها و پشت در
  • تفکیک وسایل حمام
  • جلوگیری از تماس وسایل با دیواره ها و منشاء آلودگی

روش های مختلف استفاده از اکسسوری حمام

نمونه ای از اکسسوری های استفاده شده در حمام

نمونه ای از اکسسوری های استفاده شده در حمام

نصب بر روی دیوار : در این حالت با استفاده از ابزارهای مختلف نصب ، اکسسوری بر روی دیوار و قسمت هایی مانند گوشه وان جکوزی نصب می شود.

نصب بصورت پشت دری : برخی از تجهیزات دارای قلاب هایی هستند ، که امکان نصب بر روی در حمام را فراهم می کنند.

استفاده به عنوان آویزحوله : این وسیله معمولا دارای دو جنس فلزی و چوبی عرضه می شود ، که برای نگهداری حوله و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دیدن کلیه برند های معتبر اکسسوری در تهران کلیک کنید: ( فروشندگان و تولیدکننده گان اکسسوری )

تولیدکنندگان لوکس اکسسوری بهداشتی

گروه صنعتی بتیس، آرتا، زاک، دیبا، و…

تولیدکنندگان اکسسوری بهداشتی مقرون به صرفه:

شرکت های  موج، پاکریز،کاریز، سنی پلاست، حباب و…

واردکنندگان اکسسوری بهداشتی

بازرگانی کنتراست، بازرگانی زمرد،  بازرگانی فداقی، بازرگانی نیک روش، بازرگانی گلدن، بازرگانی شبستری و…

اکسسوری لباس زنانه و مردانه

کلاه، دستکش، کراوات، پاپیون، کیف، کمربند، عینک، ساعت مچی، شال، دستبند، آینه جیبی و..از جمله اکسسوری­های لباس می­ باشند.

۶ اکسسوری ضروری مردانه

  • عینک آفتابی : عینک آفتابی از مهم ترین اکسسوری مردانه می باشد. هر عینکی با رنگ خاص خودش برای فرم صورت های مختلفی طراحی شده است ، که معروف ترین آنها عینک ریبون و عینک آفتابی با فریم گرد می باشند.
  • کیف پول چرمی : با ورود خرید های اینترنتی شاید دیگر نقش کیف پول کمرنگ شده باشد ، اما اینرا باید در نظر گرفت ، که یک کیف پول مناسب می تواند ظاهر افراد را بهتر از قبل کند.
  • ساعت مچی : ساعت مچی یکی از وسایلی می باشد که هیچوقت قدیمی نمی شوند ، تنها یک ساعت مچی کنار عینک شما می تواند استایل تابستانیتان را تکمیل کند. ساعت مچی بند استیل برخلاف ساعت های بند چرمی امکان ست شدن با لباس رسمی و حتی غیر رسمی را دارد.
  • ساسپندر و کمربند : اکثرا رنگ کمربند ها مشکی و قهوه ای است ، اما وقت آن است که در فصل تابستان رنگ های دیگر هم امتحان کنید. بعضی دیگر از مردان هم علاقمند به استفاده از ساسپندر بجای کمربند هستند.
  • دکمه سر آستین : کت و شلوار رسمی خود را تنها با یک پیرهن سفید و دکمه سر آستین کامل کنید.
  • شال گردن : بسیاری از آقایون علاقمند به این اکسسوری هستند ، چرا که ظاهر آنها را از این رو به آن رو می کند. همچنین در فصل گرما هم می توانند از انواع دستمال گردن استفاده کنند.

اکسسوری آشپزخانه

اکسسوری آشپزخانه شامل کلیه وسایل خرد و جزئی موجود در کابینت­ها و دیگر محفظه­ های موجود در آشپزخانه می­باشد. سرویس چاقو، سرویس قابلمه، پاسماوری یا همان ست ادویه جات، سطل زباله، سبد چند طبقه، جای قاشق چنگال و… از این جمله محسوب می­شوند.

۲ نمونه از اکسسوری های کابینت آشپزخانه :

  • اکسسوری های کشویی :

از این اکسسوری برای تقسیم بندی و مرتب کردن داخل کشو استفاده می شود.

  • سطل زباله :

اکسسوری سطل زباله داخل یا روی درب کابینت نصب می شود و وظیفه ی تفکیک زباله را بر عهده دارد.

معرفی چند نمونه از اکسسوری آشپزخانه

اکسسوری کابینت آشپزخانه lavido convoy :

این وسیله برای ذخیره سازی مرتب محصولات است ، که علاوه بر زیبایی یک کابینت ساده را تبدیل به یک واحد ذخیره سازی چند منظوره می کند. و مناسب آشپزخانه ، ناهار خوردی و محل سرکار می باشد.

سینی های این محصول با کشش به آرامی از کابینت خارج می شوند و هنگام باز کردن یا بستن بطور مستقیم به سمت کاربر حرکت میکنند یا از آن دور می شوند.

اکسسوری کابینت آشپزخانه tandem :

این مدل گزینه بسیار مناسبی برای ذخیره ی بیشتر لوازم است. از طریق یک تکنولوژی خروج هوشمند ، قفسه عقب بطور خودکار به سمت کاربر کشیده می شود. اکسسوری tandem برای کابینت های ۴۵ ، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر کمدی ارائه می شود.

از مزایای این اکسسوری می توان به دقت فنی آن ، ظرافت در حرکت و کروم براق آن اشاره کرد ، که آشپزخانه را به یک آشپزخانه مدرن تبدیل می کند.

اکسسوری کابینت آشپزخانه magic corner :

Magic corner مناسب ترین اکسسوری برای کابینت های کنج می باشد ، که یک آشپزخانه معمولی را به یک محیط رویایی تبدیل می کند. این مدل در یک کابینت گوشه قادر به مسکن دادن دو واحد کابینت کامل در کنار یکدیگر است.

Magic corner با یک حرکت همراه با تکنولوژی کشویی هوشمند ، به طور همزمان و مساوی جلو آمده و امکان دسترسی کامل را به کاربر می دهد.

اکسسوری داخل کمد

کلیه لوازم موجود در کمد  یا کمد دیواری نیز اکسسوری داخل کمدمی­باشند.  لوازمی چون:  رخت آویز، سبد لباس، چوب لباسی، کیسه لباس، کاور لباس و…

انتشار مطلب معنی لغت اکسسوری با ذکر منبع ( نوین روز-Novine rooz  ) و نام نویسنده مجاز می باشد.

مقاله

نظرات کاربران