گاز رومیزی ۵ شعله

گاز رومیزی ۵ شعله:

اجاق گاز 5 شعله یک نوآوری جدید در صنعت آشپزی خانگی است. این اجاق ها  را می‌توان هم در آشپزخانه‌های حرفه‌ای و یا هم در آشپزخانه‌های مسکونی پیدا کرد، بنابراین بدون توجه به اینکه فضای شما چقدر بزرگ یا کوچک است، نیازهای شما را برآورده می‌کنند. شعله های  هر یک از این اجاق های گاز هادارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند، بنابراین یافتن شعله ای که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند آسان است! شعله ها جزء حیاتی برای هر اجاق گازی هستند. آنها گرما را برای پختن غذا فراهم می کنند و از نظر اندازه، قدرت، دوام، سبک و قیمت متفاوت هستند. با این حال، برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب اجاق مناسب با نیازهای شما در نظر بگیرید. با گزینه های بسیار زیاد برای اجاق گاز، محدود کردن انتخاب های خود می تواند دشوار باشد. مهم است که بدانید قبل از خرید به دنبال چه هستید، بنابراین کمی وقت بگذارید و بدانید کدام یک برای شما مناسب است!

مهم ترین وسیله مورد نیاز در داخل هر آشپزخانه، اجاق گاز آن است و آشپزخانه با وجود یک اجاق گازمناسب معنا پیدا می کند.

هزینه ای که برای خرید اجاق گاز اختصاص می دهید هم بسیار مهم است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید هزینه ای است که برای خرید اجاق گازخود در نظر گرفته اید.

با مشخص شدن این موضوع تعداد بسیاری از انتخاب های که پیش رویتان هستند کنار می رود و به این ترتیب از بین موارد انتخابی شما اجاق هایی که با بودجه اختصاص داده شده شما  هماهنگ است را ی توانید اجاق خریداری نمائید.

به‌ صورات کلی  اجاق گاز باید با نیازهای شما  را برای پخت‌وپز برطرف کنید و در عین حال قیمتی مناسب داشته باشد. حال اگر شما یک آشپز حرفه‌ای هستید یا مبتدی، به تنهایی زندگی می‌کنید یا در خانواده‌ای پرجمعیت، نوع اجاق گاز انتخابی شما باسد پاسخگوی انتظارات‌ شما باشد.

اندازه اجاق گازی که می‌خواهید برای منزل خود بخرید تا حد زیادی به اندازه آشپزخانه ی شما، میزان پخت‌پز روزانه و نیز تعداد افراد خانواده شپا بستگی دارد.

اگر فضای آشپزخانه‌‌ ی شما کوچک است و می‌خواهید به شکل بهینه از فضای آن  استفاده کنید، اجاق گازهای توکار صفحه‌ای ، میتوانند فضای کمتری را نسبت به اجاق گازهای ایستاده  اشغال ‌کنند.

 این نوع اجاق گازها میتوانند به فضای آشپرخانه‌ ی شما ظاهر مدرن‌تری بدهند.

در زمان خرید اجاق گاز به توان حرارتی و تعداد شعله های آن توجه کنید. توان حرارتی اجاق گاز مقدار گرمایی است که از شعله‌ها ی آن خارج می‌شود و واحد اندازه‌گیری استاندارد این توان  بی‌تی‌یو بر ساعت است.

در کشور ما این توان حرارتی و گرما بر اساس کیلووات در نظر گرفته می‌شود.

شما بهتر اجاق گازی انتخاب کنید که شعله‌هایی با اندازه‌های متفاوت داشته باشد، چرا که  این شعله‌ها خروجی های حرارتی متفاوتی دارند و می‌توانید بسته به اندازه‌های آن ظرف و قابلمه های  کوچک و بزرگ را برروی آنها قرار دهید.

 قطعا توانایی پخت این شعله‌ها با هم متفاوت خواهد بود، برای مثال می‌توانید از شعله‌هایی که بزرگتراند و توانایی گرمادهی بیشتری دارند برای به جوش آوردن آب و آماده‌کردن سریع غذا ی خود استفاده کنید و شعله‌های کوچک‌تر وهمچنین کم‌توان‌تر برای زمانی ‌که می‌خواهید غذا آهسته به جوش بیاید و خوب جا بیفتد مناسب هستند.

یکی دیگر از موارد خیلی مهم در خرید اجاق گاز کنترل گرمایی است. بعضی اجاق گازها قابلیت کنترل حرارت بخش بالایی اجاق گاز را هم دارند و پس میتوانتد از احتمال سوختن غذا جلوگیری کنند‌.

مقاله