بهترین هود ایرانی

بهترین هود ایرانی

بهترین هود ایرانی
هود  از وسایل ضروری کاربردی در هر آشپزخانه ای به حساب می‌ آید نحوه عملکرد این وسیله به گونه ی می‌باشد که چربی ،رطوبت حاصل از طبخ غذا را از محیط آشپزخانه ی شما دور نگه می‌دارد.
کارایی هود رابطه مستقیم با موتور و قدرت مکش آن دارد به طوری که هر چقدر هود آشپزخانه به صورت موازی روی گاز قرار گیرد مکش موثرتری را خواهد داشت،این موضوع موجب حساسیت بیشتری در انتخاب بهترین هود ایرانی آشپزخانه می‌شود.

استفاده از هود آشپزخانه ایرانی چه مزایایی دارد؟
کار اصلی هود آشپزخانه ی ایرانی این است که بوی غذا ، همچنین چربی غذا را از خانه شما خارج می کند و ما همه به این دلیل به دنبال خرید هود آشپزخانه ایرانی هستیم، اما در کنار این کار، استفاده از هود آشپزخانه مزایای دیگری دارد.
به طور مثال هنگام شب اگر مایل نیستید که برق خانه ی خود را روشن کنید، لامپ موجود زیر هود آشپزخانه میتواند نور ملایم و کافی را روی گاز شما ایجاد می‌کند تا به راحتی آشپزی کنید.
اگر از بهترین هودها ایرانی آشپزخانه استفاده کنید، نه تنها بوی غذا در خانه ی شما کم می‌شود، بلکه گرما و یا حرارت ناشی از پخت غذا هم توسط هود به بیرون از آن هدایت می‌شود، بد نیست بدانید که هود خطر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را کمتر می‌کند.

بررسی انواع ای مدل های هود آشپزخانه
هودهای مورب و یا شیب دار:
هودهای مورب از جدیدترین مدل های هود ایرانی هستند که تقریبا شبیه به هودهای شومینه ای هستند با این تفاوت که کمی قدرت مکش آن ها کمتر است اما در عوض هم صدای بسیار کمتری دارند هم به جهت قرار نگرفتن در معرض حرارت مسقتیم، طول عمر بسیار بیشتری هم دارند.

هودهای معروف به مخفی:
هودهای جزیره ای و یا شومینه ای:
هودهای جزیره ای  که به آن ها هودهای سقفی و یا شومینه ای هم می‌گویند، از بهترین مدل ها برای تهویه ی آشپزخانه ی شما به حساب می‌آیند و نحوه قرار گرفتن آن ها در آشپزخانه ی شما به گونه ای است که بالای کابینت ها جزیره ای از سقف آویزان می‌شوند، این مدل هود مزیت هایی  را نیز دارند مثل: دارا بودن صفحه ی نمایش الکتریکی ، سنسور تشخیص دود، صدای کم،  قدرت مکش بالا را دارد.

هودهای ایرانی دیواری:
هودهای دیواری شبیه هودهای زیر کابینتی میباشند با این تفاوت که به دیوارها  نصب می‌شوند و مناسب زیر کابینت شما نمی‌باشند. هود های دیواری در مقایسه با هود های زیرکابینتی هزینه بیشتری هم دارند، کارآمد تر هم هستند و علاوه بر صدای بسیارکم قدرت مکش خوبی دارند.

هودهای ایرانی تلسکوپی:
این مدل هود ها فضای بسیار کم را به خود اختصاص می‌دهند به صورت مخفی در زیر کابینت شما نصب می‌شوند. این  مدل هود یک انتخاب بسیار عالی برای آشپزخانه های کوچک است، به این نکته توجه کنید که این مدل تنها قابل استفاده برای یک اجاق گاز می باشد.

هودهای زیر کابینتی:
هود های زیر کابینتی در قسمت زیرین کابینت شما و بالای گازشما  نصب می‌شوند و اکثر هودهای زیر کابینتی قابلیت نصب روی دیوار را هم دارند.از مزایای این مدل می‌توان به فضای بسیار کمی که اشغال می‌کند اشاره کرد.
این مدل هود ایرانی  در داخل کابینت نصب می‌شود و زیبایی آشپزخانه را چن برابر می‌کند، چرا که هیچ فضای از کابینت شمارا را خراب نمی‌کند.

مقاله