شیر آلات شیک و مدرن

شیر آلات شیک و مدرن:

شناسایی نوع شیرآلات  اولین قدم ضروری برای هر خانه ای  است.

این آموزش به شما کمک میکند به طور خلاصه  چهار نوع رایج شیر آب مدرن مورد استفاده در خانه ها را بشناسید:

  • شیر آلات توپی
  • شیر آلات دیسک
  • شیر آلات کارتریج
  • شیر آلات فشرده سازی

سه نوع اول توپ  دیسک و کارتریج از انواع شیرآلات بدون واشرهستند چرا که از واشر لاستیکی یا نئوپرن استفاده نمی کنند.اگربه هر نوع  شیر آلات نگاهی بیندازید ومیتوانید یک دید کلی از نحوه کار و تفاوت آنها به دست آورید.

شیر توپی

استفاده از شیرهای توپی مدرن در سینک‌های آشپزخانه بسیاررایج هستند واین شیر آلات  اولین نوع از شیرهای بدون شستشو هستند. آنها را با دسته تک که روی یک کلاه توپی شکل گرد درست بالای دهانه شیر حرکت می کند، قابل شناسایی هستند. شیرآلات توپی یک دسته دارند که یک توپ پلاستیکی و یا فلزی مخصوص در داخل بدنه شیرآب را کنترل می کند. این توپ دارای محفظه ها و یا شکاف هایی به همراه حلقه های لاستیکی شکل و مهروموم های لاستیکی فنری است. بسته به موقعیتی که  توپ قرار میگیرد، مجموعه ی اهرم توپ، جریان و همچنین دمای  آب خروجی از شیر آب را کنترل می کند. به  این دلیل که تعداد قطعاتی که این نوع شیرآلات را تشکیل می‌دهند، شیرآلات توپی بیشتر از بقیه شیرهای بدون شستشو مثل شیر کارتریج و یا شیر دیسکی نشتی دارند. این نوع شیر آلات به صورت تک دسته ای هستند.

 شیر دیسکی

شیرآلات دیسکی سرامیکی از جدیدترین پیشرفت ها در صتعت فناوری شیرآلات مدرن و شیک هستند. آنها با داشتن یک اهرم بر روی یک بدنه استوانه ای شکل قابل شناسایی هستند. شیرآلات دیسکی آب سرد و گرم را در داخل یک محفظه به نام قسمت تعادل فشار، مخلوط می کنند. دو دیسک سرامیکی درقسمت پایین محفظه برای کنترل  مقدار حجم جریان آب بالا و پایین می‌آیند. دما با چرخش تک دسته به پهلوها کنترل می شود. این شیرها بسیار کیفیت بالایی دارند، و یک انتخاب قابل اعتماد هستند و نیازی کمتری به تعمیر دارند. این نوع شیر ها داری تک دسته هستند.

شیر کارتریج

شیرهای کارتریجی مدرن دو دسته ، تقریباً غیرقابل تشخیص از شیرهای شستشوی فشرده هستند. شما می توانید به راحتی تفاوت آنها را با لمس کردن دسته ها هنگام استفاده تشخیص دهید.معمولا یک شیر تراکمی از شما می خواهد که واشر را خوب فشرده کنید تا جریان آب بسته شود.  عملکرد شیر کارتریج به صورت، صاف و یکنواخت است. با یک چرخش کوچک، دسته شیر آب از حالت خاموش به حالت روشن می رود. این نوع شیر آلات بدون نیاز به فشار اضافی مثل یک شیر تراکمی خاموش می شود.نوع دسته ی آن تک یا دو دسته است.

شیر آب شوینده

فشردهمعمولا واشرهای شیر آلات فشرده از ابتدای لوله کشی داخلی در بنا  وجود دارند. بسیاری از آن‌ها در خانه‌های قدیمی‌ تر پیدا می‌شوند و نسخه‌های به ‌روز شده ی مدرن آنها اغلب در لوازم خانگی  خانه‌های جدید استفاده می‌شوند. این شیرها معمولاً کم هزینه ترین نوع شیرآلات هستند. شیرهای واشر فشرده دارای  دسته‌های جداگانه آب سرد و گرم ، قابل شناسایی هستند و آنها به شما نیاز دارند که دستگیره‌ها را باز کنید یا آنها را محکم کنید تا جریان آب بسته شود. این شیرآلات با استفاده از میل فشاری کار می کنند که یک  نوع پیچ شکوهمند است که واشر در انتهای آن روی صندلی سوپاپ فشار می دهد.نوع دسته ی آنها به صورت دوبل است.

مقاله